Fındık Araştırma Enstitüsünden fındık sunumu!
Fındık Araştırma Enstitüsünden fındık sunumu!
Ordu Arıcılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü ev sahipliğinde, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda, Giresun Fındık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğünü, Müdür Yardımcısı Dr. Tuğba Er, Teknik Koordinatör Dr. Çağla Temiz ve araştırmacılar Dr. Yasemin Yavuzkılıç, Dr. Fikret Tüfekci, Uzman Biyolog Merve Şekerli ve Ziraat Mühendisi Elif Kaya Kök temsil etti. Kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele (samuray arısı salımı), doku kültürüyle fındık fidanı üretimi, toprak analizi temelli gübreleme teknikleri ve fındıkta alternaria mikotoksinleri konularında sunum yapıldı. Ordu, Giresun, Trabzon ve Artvin İl Tarım ve Orman Müdürlükleri teknik personelinin de katıldığı toplantıda bölgesel sorunlar ve çözüm önerilerine yönelik karşılıklı bilgi alışverişi gerçekleştirildi.