Fındıkta Don Desteği Krizi: "Komşuma Var, Bana Yok!"
GZO Başkanı Nurittin Karan, zirai don afeti kaynaklı yapılmaya başlanan ödemelerde ÇKS kaydının esas alınmasını istedi. Karan; "Yan yana bahçesi olan bir üretici afet ödemesinden yararlanıyor, diğeri yararlanamıyor" dedi
Giresun Ziraat Odası (GZO) Başkanı Nurittin Karan, Nisan ayında fındıkta yaşanan zirai don afeti sonrası üreticilere yapılan destek ödemelerinde büyük bir mağduriyet yaşandığını duyurdu. Karan, ödemelerin Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) esas alınarak ayrım yapılmaksızın gerçekleştirilmesi çağrısında bulundu. YAN YANA PARSELLERE FARKLI ÖDEME: HUZURSUZLUK OLUŞTURUYORBaşkan Nurittin Karan, don hasarı gören ve devlet destekli tarım sigortası (TARSİM) bulunmayan üreticilere dekar başına 4.2 TL'ye kadar girdi maliyeti desteği ödenmeye başlandığını hatırlattı. Ancak bu destekten faydalanmak için istenen başvuru dilekçesi şartının, birçok üreticiyi mağdur ettiğini belirtti. Fındık üreticisinin girdi maliyetlerini karşılaması için bu desteğin hayati önem taşıdığını vurgulayan Başkan Karan, Tarım ve Orman Bakanlığı'na net bir çağrıda bulundu ve yaşanan ayrımcılığın acilen sonlandırılmasını istedi. Karan; Yan yana bahçesi olan bir üretici afet ödemesinden yararlanıyor, diğeri yararlanamıyor” dedi Bu haberi kaçırmayın Fındık Devi Rotayı Değiştiriyor mu? Ferrero, Sırbistan'da 2 Milyon Fındık Fidanı Dağıttı! Devamını Oku