Giresun'da Örnek Proje: Mustafa Kemal Ortaokulu Öğrencileri Topladı, Diş Hekimliği Fakültesi Sağlık Götürdü
Giresun Merkez Mustafa Kemal Ortaokulu ve Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, Güce Yukarıboynuyoğun İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulu'nu ziyaret ederek örnek bir toplum çalışmasına imza attı. Ziyarette 70 öğrenci diş taramasından geçirilirken, ihtiyaç sahibi öğrencilere yardım malzemeleri ulaştırıldı.
Giresun Merkez Mustafa Kemal Ortaokulu (MKO) ve Giresun Üniversitesi ( GRÜ) Diş Hekimliği Fakültesi, 22 Ekim 2025 tarihinde Güce ilçesine bağlı Yukarıboynuyoğun İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulu'nda anlamlı bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdi. Okul Kulüpleri İhtiyaçlar İçin Seferber OlduMustafa Kemal Ortaokulu bünyesinde faaliyet gösteren Değerler Kulübü, Satranç Kulübü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü, Afete Hazırlık Kulübü ile Gezi ve İnceleme Kulübü, Yukarıboynuyoğun'daki okulla iletişime geçti. Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleyen kulüpler, okul çapında bir yardım kampanyası düzenledi. Üniversiteden 70 Öğrenciye Diş Sağlığı TaramasıMKO okul yönetimi, kampanyayı bir adım öteye taşıyarak Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nden destek talebinde bulundu. Fakülte, okuldaki 70 öğrencinin diş sağlığı kontrolünü yapma ve öğrencilere diş hekimliği mesleğini tanıtma talebini olumlu karşıladı. Ziyarete Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Çağrı Ural, Dekan Yardımcısı Nurşen Şahin, Diş Hekim Hastanesi Başhekimi Seyit Bilal Özdemir ve Çocuk Diş Doktoru Nilge Sarımehmetoğlu katıldı. Uzman hekimler, 70 öğrencinin tamamına diş sağlığı taraması yaptı. Taramada öğrencilere diş sağlığının önemi ve diş hekimliği mesleği hakkında bilgilendirmeler yapıldı. Tüm çocuklara diş fırçası ve diş macunu hediye edildi. Akranlarıyla Oyunlar OynadılarMustafa Kemal Ortaokulu, etkinliğe Okul Müdür Yardımcısı Hasbi Biber, 4 öğretmen ve 20 öğrenci ile katılım sağladı. MKO öğrencileri, yanlarında getirdikleri yardım malzemelerini ihtiyaç sahibi akranlarına dağıtılmak üzere okul yönetimine teslim etti. Ziyaret sadece yardımla sınırlı kalmadı; iki okulun öğrencileri sınıflarda ve okul bahçesinde birlikte oyunlar oynayarak keyifli vakit geçirdi. Misafir öğrenciler, ev sahibi öğrencilere çeşitli ikramlarda da bulundu. Etkinliğe Güce İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili Hasan Cesur da katılarak destek verdi. Bu Tür Ziyaretler Çok ÖnemliYapılan törende konuşan Yukarıboynuyoğun İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Hüseyin Karakılıç, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi: İki güzide kurumumuzu köyümüzde ve okulumuzda ağırlamaktan çok memnun olduk.İlçe Milli Eğitim Müdür Vekili Hasan Cesur ise köy okulunun coğrafi konumuna dikkat çekerek iki kuruma da teşekkür etti: Köy okulumuz coğrafi konumundan dolayı mağdur olduğunu bu tür ziyaretlerin önemli olduğunu belirtti.Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Çağrı Ural, çalışmanın mutluluk verici olduğunu ifade etti: Böyle bir çalışma yapmaktan çok mutluyuz. Kendilerini böyle bir etkinliğe davet eden Mustafa Kemal Ortaokuluna teşekkür etti.Mustafa Kemal Ortaokulu Öğretmeni Muhittin Esen ise okul vizyonlarını vurguladı: Okul vizyonumuz değerlere saygılı, çevreye duyarlı, toplumsal çalışmalara istekli gençlik yetiştirmektir.Destek Verenlere Teşekkür EdildiGiresun Merkez Mustafa Kemal Ortaokulu yönetimi, bu anlamlı çalışmaya destek veren Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ne, Mustafa Kemal Ortaokulu idareci, öğretmen ve velilerine, Gazi Paşa İlkokulu 3. ve 4. sınıf öğretmen, öğrenci ve velilerine, velileri Filiz Ercan ve kızı Nisa Derin Ercan'a, Tekinler Kundura'dan Muhammet Tekin'e, ulaşımlarını sağlayan Demir Tur'dan Hasan Demir'e, Urba Giyim'den Fatih Çakır'a ve Nurettin Canikli İmam Hatip Ortaokulu Öğretmeni Selim Patan'a ayrı ayrı teşekkürlerini sundu. Giresun, Güce, Mustafa Kemal Ortaokulu, Giresun Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Yukarıboynuyoğun, köy okulu, yardım, diş sağlığı, toplum çalışması