Giresun Eğitim Sen: Cumhuriyetten vazgeçmedik vazgeçmeyeceğiz!

102 yıldır Cumhuriyetten vazgeçmedik vazgeçmeyeceğiz!

Eğitim Sen Giresun Şubesi, “102 yıldır cumhuriyetten ve onun getirdiği kazanımlardan vazgeçmedik, hiçbir güç de bizi bu mücadeleden vazgeçiremez. Emek, eşitlik, demokrasi, laiklik ve adalet adına verdiğimiz mücadele; aynı zamanda Cumhuriyeti ayakta tutma, yükseltme mücadelesidir” açıklamasında bulundu. Eğitim Sen Giresun Şube Yürütme Kurulundan yapılan açıklamada, 29 Ekim 1923’te halkın iradesini egemen kılmak amacıyla kabul edilen cumhuriyet yönetim biçiminin temel ilkelerinin olduğu belirtildi. “Cumhuriyet rejiminin olmazsa olmazı demokratik, laik, sosyal bir hukuk devleti olmasıdır. Bu değerler bu ülkenin aydın ve cumhuriyetçi bireyleri eliyle daha da yükselecektir” denilen açıklama şöyle devam etti: TÜM YURTTAŞLARIN BERABER, MUTLU VE ÖZGÜRCE YAŞAYACAĞI BİR ÜLKEYİ HEP BİRLİKTE KURACAĞIMIZA İNANIYORUZ“Eğitim Sen ve bağlı bulunduğumuz KESK konfederasyonu olarak bu doğrultuda mücadele etmekten vazgeçmeyeceğiz.Yıllardır bizleri susturmak ve dağıtmak için yapılan onca saldırılara karşı devrimci cumhuriyetçi öğretmenlerin kurduğu TÖS'ten bugüne bu mücadeleyi verdik vermeye de devam edeceğiz.Eşit yurttaşlık temelinde kurulmuş, bağımsız bir yargı, hesap vermek zorunda olan bir yürütme ve halk iradesini tam olarak karşılayan bir yasamaya sahip bir cumhuriyet rejimini hakim kılmak, buna inanan ve bunu sahiplenen nesiller yetiştirmek temel hedeflerimizdendir.Farklılıklarımızı bir yere bırakarak tüm yurttaşların beraber, mutlu ve özgürce yaşayacağı bir ülkeyi hep birlikte kuracağımıza inanıyoruz.”Açıklamada, “Cumhuriyetin getirdiği kazanımlara yönelik yoğunlaşan tüm saldırılara karşı verilen mücadelede Eğitim Sen olarak en ön saflarda olmaya devam edeceğiz” ifadelerine yer verilerek, şunlar kaydedildi: CUMHURİYETTEN VE ONUN GETİRDİĞİ KAZANIMLARDAN VAZGEÇMEDİK, HİÇBİR GÜÇ DE BİZİ BU MÜCADELEDEN VAZGEÇİREMEZ“Her şeyin farkındayız. Geriye bir adım atılmasına dahi müsaade etmeyeceğiz.102 yıldır cumhuriyetten ve onun getirdiği kazanımlardan vazgeçmedik, hiçbir güç de bizi bu mücadeleden vazgeçiremez.Emek, eşitlik, demokrasi, laiklik ve adalet adına verdiğimiz mücadele; aynı zamanda Cumhuriyeti ayakta tutma, yükseltme mücadelesidir.Güzel günlere olan inancımızla, aydınlık yarınlar adına Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.”