Giresun Sivil Toplumu İstanbul'da Birleşti: İstiklal Madalyası Kampanyasına Tam Destek
Tirebolu Dernekler Federasyonu (TİRDEF) Başkanı Necdet Demirel ve iş insanı Ali Yılmaz, Çekmeköy Giresunlular Derneği'ne gerçekleştirdikleri ziyarette, Giresun camiasının ulusal birliğe vurgu yapan önemli gündem maddesi olan 'Yiğit Giresun – İstiklâl Madalyası Giresun'un Hakkıdır' kampanyasını ele aldılar.
Çekmeköy Giresunlular Derneği Başkanı Kenan Lortoğlu ve Başkan Vekili Sadi Toygar’ın ev sahipliği yaptığı nezaket ziyaretinde, Giresun sivil toplum kuruluşları arasındaki dayanışma ve ortak çalışmalar değerlendirildi. TİRDEF’TEN KAMPANYAYA TAM DESTEK ÇAĞRISIZiyaretin ana gündem maddesi olan İstiklal Madalyası imza kampanyasına ilişkin konuşan TİRDEF Başkanı Necdet Demirel, konunun Giresun’un tarihi mirasının tescillenmesi açısından taşıdığı öneme dikkat çekti. Demirel, Giresunluların birlik ve beraberlik içinde kampanyaya sahip çıkması gerektiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı: Bu imza kampanyası, Giresun’un tarihî mirasının tescillenmesi açısından önemli bir adımdır. Giresunluların el birliğiyle, ötekileştirmeden, birlik içinde bu kampanyaya sahip çıkması gerekiyor. Biz Tirebolu olarak, Belediyemiz öncülüğünde başlatılan imza kampanyasına ilk imza atanlardanız. Yönetimimizle birlikte ilçemizde çalışmaları yürüttük, İstanbul’daki girişimleri de yürekten destekliyoruz.”LORTOĞLU: BU TÜR BULUŞMALAR GÜCÜMÜZÜ PEKİŞTİRİYORZiyaret için teşekkürlerini ileten Çekmeköy Giresunlular Derneği Başkanı Kenan Lortoğlu ise sivil toplum dayanışmasının gücüne vurgu yaptı. Lortoğlu, hemşerilerin bir araya gelmesinin önemine değinerek, “Hemşerilerimizin her alanda bir araya gelmesi bizim için çok kıymetli. Bu tür buluşmalar, Giresun camiasının gücünü ve birliğini pekiştiriyor. Hep birlikte daha güçlüyüz” mesajını verdi. Görüşmenin sonunda taraflar, Giresun’un tarihî değerlerinin korunması, kültürel mirasın gelecek nesillere aktarılması ve sivil toplum dayanışmasının güçlendirilmesi konularında ortak görüş bildirdiler. Kaynak: Bülten