Giresunlu üst kimliğimizle sorunlarımızı çözmeliyiz!
Giresunlu üst kimliğimizle sorunlarımızı çözmeliyiz!
Karadeniz Düşünce Kuruluşu tarafından Giresun’un önemli sorunlarının masaya yatırıldı. Toplantıya Prof. Dr. Zeki Günaydın, Prof. Dr. Serdar Kesicioğlu, Prof. Dr. Mücahit Günaydın, Doç. Dr. Tuğrul Kesicioğlu, Burak Bektaşoğlu, Emrah Altıyaprak, Özgün Şengül, Ergün Altıyaprak ve Mehmet Yılmaz katıldı. Düşünce Kuruluşu Basın sözcüsü Doç. Dr. Tuğrul Kesicioğlu toplantıya ilişkin, kentin en önemli konularının başında ulaşım ve çevre yolu konusu geldiğini belirtti ve bu konuda hükümetin yaptığı tüm çalışmaları desteklediklerini bildirdi. Kesicioğlu, “Güneyden geçecek olan bir çevre yolu şehrin büyümesine direk katkı sağlayacağı bir gerçektir. Ulaşım konusunda bu projeler hayata geçirilirken önemli bir çalışmada tren yolunun Giresun’a getirilme çalışması olacaktır. Samsun Sarp arasında hızlı tren projesinin hayata geçirileceği müjdesini ilimiz açısından çok sevindirici bir gelişme olarak görüyoruz” dedi. “Giresun yayla turizmine çok önem vermelidir. Tarihi ve tabii özellik ve güzellikleriyle dolu bu şehrin en önemli cazibe merkezi hiç kuşkusuz yaylalardır” diyen Kesicioğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: “Karadeniz’in en güzel yaylaları Giresun’da bulunuyor, bacasız sanayi olan turizmden hak ettiğimiz payı yaylalara yapacağımız alt ve üst yapı yatırımlarıyla elde edeceğimiz bir gerçektir. Bu kapsamda gerek özel yatırımcılar ve gerekse devlet yatırımları amasız fakatsız lakinsiz desteklenmeli ve teşvik edilmelidir.İç Anadolu’yu Karadeniz’e bağlayan en kısa ve kestirme yol olan Tirebolu-Torul yolunun bir an önce hayata geçirilmesi, Giresun limanının işlevsel hale getirilmesi ve transit taşımacılığının yaygınlaştırılması ve ticarete canlılık katması açısından son derece önemlidir. Giresun’da kentsel dönüşüm bir an önce başlamalıdır. Daha önce fizibilite çalışması yapılan başta Fevzi Çakmak Mahallesi ve Kale Mahallesi’nde dönüşüm acilen yapılıp şehre yeni yaşam alanları kazandırılmalıdır.Eski Aksu çöp alanının daha önce planlanan proje kapsamında hayata geçirilmesi Giresun şehrini olmazsa olmazı olarak görüyoruz. Giresun ilimizin şehir içi alternatif ulaşım yolunu bir önce hayata geçirilmesi zaruridir. Daha önceki Belediye yönetimlerinde başlatılan ve Hamdi Bozbağ Anadolu Lisesi –Fiskobirlik Genel Müdürlüğü entegre tesisi önünden devamla-İl Jandarma Alay Komutanlığı ve İlhan Özdemir Devlet Hastanesi önünden devam eden alternatif şehir içi yol Batlama yol kavşağına kadar yapılmıştı. Şimdi bu yolun Giresun Belediyesi yönetimi tarafından takip edilerek Çıtlakkale Mahallesi ve 26 Evler devamıyla Valilik arkasındaki 17 metrelik çevre yoluna bağlanması gerektiğini düşünüyoruz. Bu yol şehir içi trafik sorununu da büyük oranda rahata kavuşturacaktır.”Kesicioğlu, Karadeniz Düşünce Kuruluşu olarak Giresunlu üst kimliği ile sorunların çözülmesi gerektiğini sözlerine ekledi.