Kanser tedavisinde radyoterapi ve doğru beslenmenin gücü ele alındı

Kanser tedavisinde radyoterapi ve doğru beslenmenin gücü ele alındı

KTÜ Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı ile Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği iş birliğinde, Farabi Hastanesi Aydın İnal Amfisi’nde “Kanser Tedavisinde Radyoterapi ve Doğru Beslenmenin Gücü” bilgilendirme toplantısı düzenlendi. Hasta ve hasta yakınlarına yönelik düzenlenen programa; Rektör Prof. Dr. Hamdullah Çuvalcı, Trabzon İl Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Topsakal, KTÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sevdegül Aydın Mungan, Farabi Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Celal Tekinbaş, Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Emine Canyılmaz, 19 Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nilgün Özbek Okumuş, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Tıp Fakültesi Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Sema Rakıcı, Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği Başkanı Dr. Banu Atalar ve akademisyenler katıldı. Toplantıda; kanserin oluşum nedenleri, radyoterapinin tedavi sürecindeki yeri ve önemi, kanser taramasının gerekliliği ve tedavi başarısını artırmada doğru beslenmenin rolü, alanında uzman akademisyenler tarafından kapsamlı bir şekilde ele alındı. Katılımcılara, güncel tedavi yaklaşımları ve bilimsel veriler ışığında bilgilendirme yapıldı. Etkinlik kapsamında ayrıca fuaye alanında, kanser tedavisi sürecini bireysel deneyimlerle aktaran “Hasta Gözünden Radyoterapinin Resme Yansıması” sergisi, ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.