KİTAP FUARIMIZ ÜZERİNE

.

Belediyemiz, 21-30 Kasım tarihleri arasında bir kitap fuarı düzenliyormuş. Kitap fuarları güzel bir etkinlik. Hem, yazarlarımız ve kitapları tanıtılıyor; hem de okuma  alışkanlığı teşvik ediliyor. 11 Kasım sabahı belediyemizden aradılar ve kitap fuarına katılmamı istediler! Âdeta bir emrivaki! Fuarın açılmasına on gün kalmış, benim bu fuara katılmam isteniyor! Yayıncımla görüşeceğim, kitap getirteceğim, bu kadar kısa bir sürede bu mümkün mü? Sonra, bunun bir tanıtım süresi olmalı değil mi? İnternete girdim baktım ki, katılacak yazarlar, isimleri ve resimleriyle çoktan tanıtılmış. Bizim, ismimiz cismimiz yok! Anlaşılan o ki, Belediyemiz, bir kitap fuarı düzenlemeye karar vermiş. Yazarlarını da belirlemiş. Muhtemelen, bizim de yazar olduğumuzu, kitaplarımız olduğunu bilen birisi,  'bir İsmail Şefik Aydın var, ayıp olur, onu da dâvet edelim' demiş olmalı!  Bana telefon eden Belediye görevlisine, haklı olarak, bu kadar kısa bir sürede hazırlanamayacağımı söyleyerek, katılamayacağımı bildirdim. Kendimden bahsetmeyi hiç sevmem ama, yazarlık geçmişim konusunda birkaç söz etmek istiyorum. 1979 yılından bu yana, mahallî gazetelerimizde makalelerim yayımlanıyor. Dile kolay; nerede ise 50 yıl olmuş! Yeşil Giresun Gazetesi'nde de aralıksız olarak, yaklaşık 30 yıldır yazıyorum. Aydınlık ve Yeniçağ Gazetelerinde de birçok makalem yayımlandı. Genellikle, siyasî tarih konulu yazılar yazmaktayım. Amacım, bilinmeyen tarihimiz konusunda okurlarımızı bilgilendirmek. Kitaplarım da var.  İlk kitabım, 2004 yılında yayımlanan “UYAN TÜRKİYE”.  “UYAN TÜRKİYE” kitabımı, Tercüman Gazetesi yazarı rahmetli Ergun Göze, köşesinde tavsiye etmişti. Sonra, bunu, UYAN TÜRKİYE serisinden 5 kitap tâkip etti.  “BİTMEYEN OYUN” bir diğer kitabım. Daha sonra, yayımlanmış makalelerimden seçtiklerimle, 500 sahifelik, “BU ÜLKEYİ SOKAKTA BULMADIK” kitabım yayımlandı. Son iki kitabım, 2018 yılında yayımlanan, yakın tarihimizin bilinmeyenlerini anlattığım, 590 sahife “TARİHİMİZİN KARARTILAN GERÇEKLERİ” ve 220 sahife “II. ABDÜLHAMİD –Ezberler ve Gerçekler” kitabı.Toplam olarak 10 kitabım olmuş!  Sultan Abdülhamid hakkındaki bu kitabımla, bu, milliyetçi ve Türklüğe özel bir ilgi duyan padişahımız hakkındaki çok yanlış bilgileri çürütmeye çalıştım ve umarım başarılı da oldum.   Kitaplarımın, Türkiye genelinde dağıtımı yapıldı. Birçok okur, beni aradı ve tebrik etti. Çünkü ben, muhafazakâr ya da solcu diye bilinen yazarların, inandıkları fikirlere aykırı bularak, görmezden geldikleri tarihi hâdiseleri olduğu gibi anlattım.  2 Nisan 2005'de, Osman Ağa anıtı önünde, Osman Ağa'mızın mücadelesini anlatan bir konuşma yaptım. Aynı günün akşamında da, Giresun Ticaret odasının toplantı salonunda, Osman Ağa konulu konferansta  konuştum. Osman Ağamızı anlattım. MGV (Millî Gençlik Vakfı) Giresun Teşkilatının dâveti üzerine, bu Mayıs ayında, buradaki genç arkadaşlara, Ermeni Soykırım iddiaları konusunda bir konferans verdim. Bir dâvet gelirse, yakın tarihimizin bilinmeyenleri konusunda;  meselâ, neden Sultan Abdülhamid düşmanlığının köpürtüldüğü;   İttihatçıların ve Enver Paşa'nın, nelere yol açtığı konularında da konferanslar verebilirim.  Yaşım ilerledi ama, hâlâ,  Yeşilgiresun Gazetemizde yazmayı sürdürüyorum. Büyük mutasavvıf Yunus Emre ile bitirelim: Bilmeyen ne bilsin bilenlere selâm olsun!